A magyar gyermekek – az EU-átlagnak megfelelően – átlagosan 9 évesen kezdik el használni a világhálót. A 9-12 éves magyar gyerekek 45 százalékának van 100-nál több ismerőse a közösségi oldalakon, ez az arány a legmagasabb az EU-ban. Statisztikák szerint minden harmadik fiatalt zaklatták már az interneten, de közülük csak minden tízedik számol be szüleinek, tanárainak erről, mert „ezt ők úgysem értik”.

Joggal merül fel a kérdés, ha mi, felnőttek kevesebb információval és tudással rendelkezünk az internet világával kapcsolatosan, akkor, hogyan tudjuk megóvni gyermekinket az elektronikus világban rájuk leselkedő veszélyektől? Hogyan magyarázzuk el nekik, hogy ne csak az utcán ne álljanak szóba idegenekkel, hanem az interneten sem? Honnan tudjuk, hogy mit osztanak meg, kivel beszélgetnek, milyen fotókat küldözgetnek neten? (ha ismerjük egyáltalán a Facebook rejtelmeit, tudjuk, mit takar a Viber, Instagram, Tumblr és társaik…)
A „Gyermekeink a neten” programsorozatot az előbbiekben említett problémák megoldásának érdekében hívta életre a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium. Az előadás sorozat célközönsége ezúttal a szülők és pedagógusok. A programokon szó esik többek között az internetes zaklatásról, és gyakorlati segítséget kap a szülő és a pedagógus is, hogy mikor, mit tehet. A tapasztalat azt mutatja, hogy ha maga a szülő vagy pedagógus nyitottá válik, akkor nagyobb az esély arra, hogy a fiatalok is megnyílnak, mivel megérzik a befogadó készséget, a megértést. Az oly veszélyes befelé fordulás és titkolózás helyett könnyebben vonják be a felnőtteket az őket aggasztó kérdések megoldásába.
A KIM kiemelten fontos ügyként kezeli az internetes zaklatás kérdéskörét, ezért a megelőzés érdekében az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel (OFI) szoros kooperációban egy olyan akkreditált pedagógus továbbképzést is indít, amelyben kiemelt helyet kap az internetes médiával kapcsolatos tudásanyag átadása. Elsődleges cél az, hogy a tanárok felkészülten álljanak a fiatalok internetezési szokásai előtt, valamint a kialakult problémák kezelésében is hatékonyabban tudjanak segíteni.

A program március 3-i indulása óta 11 előadás megtartására került sor, amelyen megközelítőleg 1100 szülő és pedagógus vett részt.  A program indulása óta megnövekedett a KIM-hez beérkező felkérések száma, amelynek célja, hogy minél több iskolába eljuthasson a program.